2015 KPSS Alan Hazırlık Grubu

Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
82
Beğeniler
18
#1
Vira bismillah :D Var mı çalışan birileri? Ben hazırlansan mı diye düşünüyorum ufaktan hukuk iktisat başladım. Zaten hazırlanırsam b'de yaptığım gibi önce evde video kitap yaparım kezmezse hızlandırılmış kurs vs. denerim tabii kasım ataması nolur bilmiyorum. Bana öyle geliyor ki hukuk iktisatı halleden bu işi halleder diğerleri çerez gibi geliyor niyeyse.
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
805
Beğeniler
501
#2
temel varsa kursa gerek yok, gecen sene vmy cok alım yaptıgı ıcın sanlıydı a grubu... bu sene ne olacak gorecegız
 

S.R

VİP Üye
Katılım
22 Tem 2014
Mesajlar
2,438
Beğeniler
2,628
#6
ben hafiften başladım iktisata giriş ve genel muhasebe çalışıyorum. her gün en azından 1 ünite bitirmeye çalışıyorum. zaman geçtikçe daha da yoğunlaşıcam nasipse.
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#8
bilen arkadaşlar için sorularım cahilce gelebilir ama bilmediğim için soruyorum.alan sınavına girdiğimizde merkezi atamadan tercih yaparak mı atanıyoruz?yoksa sadece mülakatlı sınavlara mı girmemiz gerekiyor?mülakata girip kazanamazsak ne oluyor?bi de b grubundan memur olursak vergi müfettişliği vs... gibi kadrolara girmek için yine alandan kpss ye mi girmemiz gerekiyor?yoksa kurum içinde mi sınava giriyoruz? :confused:
 

incir reçelim

Forbidden Zone
Kadrolu Üye
Katılım
23 Mar 2013
Mesajlar
4,498
Beğeniler
4,370
Şehir
Yurtdışı
Eğitim
Yüksek Lisans
Üni
Diğer
Bölüm
İktisat
#9
bilen arkadaşlar için sorularım cahilce gelebilir ama sormak istiyorum.alan sınavına girdiğimizde merkezi atamadan tercih yaparak mı atanıyoruz?yoksa sadece mülakatlı sınavlara mı girmemiz gerekiyor?mülakata girip kazanamazsak ne oluyor?bi de b grubundan memur olursak vergi müfettişliği vs... gibi kadrolara girmek için yine alandan kpss ye mi girmemiz gerekiyor?yoksa kurum içinde mi sınava giriyoruz? :confused:
Alan sınavına girip 120 farklı puan türünde hesaplaman olur. her puan kodu bir veya bir kaç kurumu temsil eder. ve derslerin puan hesaplamasına oranı her puan türünde farklıdır.

örneğin
p1 puanı: merkez bankası alımını bu puanla yapar.
örneğin p37: kaymakamlık alımları bu puanla olur
p113 : hatırladığım kadarıyla sgk denetmeni bu puanla alınır.

önce sınava girer ve puan türlerine göre sonucun hesaplanır.

örneğin sgk müfettiş alımına çıkar derki p 40 dan 80 ve üzeri alan 40 kişi alıcam der. sınava alım sayısının 4 katı kadar aday çağrılır 40 kiişi alınacaksa 160 aday yazılı sınava davet edilir.

yazılı sınavdan 70 ve üzeri alan ilk 80 aday sözlü sınava davet edelir ve bunların içersinden 40 kişi kuruma müfettiş olarak alınır veya daha azı ona kurum karar verir.

kurum içi sınav müfettişlik için açılmaz genelde kpss ile dışardan alım olur. içerden maksimum uzmanlık sınavı açılır.
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#10
Alan sınavına girip 120 farklı puan türünde hesaplaman olur. her puan kodu bir veya bir kaç kurumu temsil eder. ve derslerin puan hesaplamasına oranı her puan türünde farklıdır.

örneğin
p1 puanı: merkez bankası alımını bu puanla yapar.
örneğin p37: kaymakamlık alımları bu puanla olur
p113 : hatırladığım kadarıyla sgk denetmeni bu puanla alınır.

önce sınava girer ve puan türlerine göre sonucun hesaplanır.

örneğin sgk müfettiş alımına çıkar derki p 40 dan 80 ve üzeri alan 40 kişi alıcam der. sınava alım sayısının 4 katı kadar aday çağrılır 40 kiişi alınacaksa 160 aday yazılı sınava davet edilir.

yazılı sınavdan 70 ve üzeri alan ilk 80 aday sözlü sınava davet edelir ve bunların içersinden 40 kişi kuruma müfettiş olarak alınır veya daha azı ona kurum karar verir.

kurum içi sınav müfettişlik için açılmaz genelde kpss ile dışardan alım olur. içerden maksimum uzmanlık sınavı açılır.
yani kısacası kesinlikle kurumun sınavına gireceğiz değil mi?sadece kpss den aldığımız puanlar yeterli değil.
 

incir reçelim

Forbidden Zone
Kadrolu Üye
Katılım
23 Mar 2013
Mesajlar
4,498
Beğeniler
4,370
Şehir
Yurtdışı
Eğitim
Yüksek Lisans
Üni
Diğer
Bölüm
İktisat
#11
yani kısacası kesinlikle kurumun sınavına gireceğiz değil mi?sadece kpss den aldığımız puanlar yeterli değil.
aynen öyle

önce kpss ye girilir yeterli puan alınır
sonra kurum sınavı girip mülakata girecek kadar yazılı sınavdan puan alınır
sonra mülakata girer sonucu beklersin.

kpss puanı sadece giriş biletidir :) asıl maç daha sonra başlıyor.
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#12
aynen öyle

önce kpss ye girilir yeterli puan alınır
sonra kurum sınavı girip mülakata girecek kadar yazılı sınavdan puan alınır
sonra mülakata girer sonucu beklersin.

kpss puanı sadece giriş biletidir :) asıl maç daha sonra başlıyor.
ölme eşşeğem ölme.peki memuruz diyelim uzman sınavlarında nasıl durum?yazılı ve sözlü ikisi de var mı?
 

incir reçelim

Forbidden Zone
Kadrolu Üye
Katılım
23 Mar 2013
Mesajlar
4,498
Beğeniler
4,370
Şehir
Yurtdışı
Eğitim
Yüksek Lisans
Üni
Diğer
Bölüm
İktisat
#13
ölme eşşeğem ölme.peki memuruz diyelim uzman sınavlarında nasıl durum?yazılı ve sözlü ikisi de var mı?

açılır demedm açılabilir.eskiden maliyede olurdu şimdi çok nadir gelir bölümündekilere yapılıyor. yazılıyı geçmek yeterli.

diğer türlüsü zordur 10 yılda bir ancak olur ve çok az sayıda adam alınır
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#14

incir reçelim

Forbidden Zone
Kadrolu Üye
Katılım
23 Mar 2013
Mesajlar
4,498
Beğeniler
4,370
Şehir
Yurtdışı
Eğitim
Yüksek Lisans
Üni
Diğer
Bölüm
İktisat
#15
sağolasın hacı.bi de malumnette okudum.vergi müfettişi iken vhki oldular diye.o nasıl oluyor?

Elenen vergi müfettiş yardımcıları VHKİ olarak atandı - Memurlar.Net
kurum sınavı kazandıktan sonra 3 yıl süreyle müfettiş yardımcısı olursun. 3 yılın sonunda yeterlilik sınavı olur. eğer sınavı geçemezsen kuruma normal memur olarak atanırsın. durum bundan ibaret. yeterliliği alanlar müfettiş olur

milletin ağlamasını da anlamıyorum kardeşim şartlar belli geçemezsen elenirsin yıllardır kural bu. yeterlilik sınavları da zor olur
 

robin

Aktif Üye
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
129
Beğeniler
29
#16
incir reçelim merhaba. ben suan bır kamu sıretınde calsııyorum. kurumdakı en dusuk maası alan ve bulundugum pozısyonda hemen hemen tek calısan kısı benım. cok ıs, az ücret ve güvencesız iş. bunlardan dolayı bende tekrar kpssya hazırlanmayı dusunuyorum. ama bu yıl b olmadıgından A grubunda sansımı denemeyı dusunuyrum. bana yabancı dıl ve A grubu ıle ılgılı not, kitap, deneme soru bankası gıbı kaynak onerısı ıle çalışma stılı onerısınde bulunabılrımısın rica etsem.
 

incir reçelim

Forbidden Zone
Kadrolu Üye
Katılım
23 Mar 2013
Mesajlar
4,498
Beğeniler
4,370
Şehir
Yurtdışı
Eğitim
Yüksek Lisans
Üni
Diğer
Bölüm
İktisat
#17
incir reçelim merhaba. ben suan bır kamu sıretınde calsııyorum. kurumdakı en dusuk maası alan ve bulundugum pozısyonda hemen hemen tek calısan kısı benım. cok ıs, az ücret ve güvencesız iş. bunlardan dolayı bende tekrar kpssya hazırlanmayı dusunuyorum. ama bu yıl b olmadıgından A grubunda sansımı denemeyı dusunuyrum. bana yabancı dıl ve A grubu ıle ılgılı not, kitap, deneme soru bankası gıbı kaynak onerısı ıle çalışma stılı onerısınde bulunabılrımısın rica etsem.
Allah kolaylık versin Hocam. Sorularının cevabını daha önce cevaplamıştım

http://www.iibfliler.net/forum/kpss-grubu/1715-grubu-kaynak-yardimi.html

bu linkte tüm sorularının cevabı var. detaylı şekilde.

deneme konusu ileriki bir süreç
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
82
Beğeniler
18
#18
Bende Murat Hukuk'un 2013 baskısı var, çok bir değişiklik oldu mu acaba o zamandan beri yenisini almaya gerek var mı? Ben almayı düşünmüyorum.
 

robin

Aktif Üye
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
129
Beğeniler
29
#19
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
805
Beğeniler
501
#20
dostum son cumlene ıcerlendım gercekten, cunku o elenenlerde bır tanesı de benım yakınım... o ınsanlara 2. 1sınav hakkı daha verılmelıydı,buyuk1 yıkım oluyor asagı vhkı olarak dusunce tahmın bıle edemezsın
kurum sınavı kazandıktan sonra 3 yıl süreyle müfettiş yardımcısı olursun. 3 yılın sonunda yeterlilik sınavı olur. eğer sınavı geçemezsen kuruma normal memur olarak atanırsın. durum bundan ibaret. yeterliliği alanlar müfettiş olur

milletin ağlamasını da anlamıyorum kardeşim şartlar belli geçemezsen elenirsin yıllardır kural bu. yeterlilik sınavları da zor olur