Genel anlamda yanlışlıklar

EcLipse

İyi Bilinen Üye
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
132
Beğeniler
69
#1
Ben size bir değerlendirme yapayım kendi çapımda. Bu ülkede şuan eğitim sistemiyle milyonlarca kişi ya ayakta uyutuluyor ya da boş beleş hayaller peşinde koşturuluyor. İşsizlik azaldı deniyor ama istihdam sağlanarak azalmadığından kimse bahsetmiyor. Neden diyeceksiniz 81 il de üniversite açılırsa işsiz insanların çoğu bu üniversitelere yerleştirilir ve okuyor olarak görünen bu gizli işsizler asla işsizlik oranına dahil olmazlar ve işsizlik dolaylı yoldan göz boyanarak az gösterilir. Peki bu insanlar mezun olunca ne olur? Artık gözü açılmış ve eğitim almış bir insanı 800 tl gibi komik rakamla asla 12 saat çalışmaya ikna edemezsiniz.Çünkü bu insan artık eğitildi ve bunun yanlış olduğunu idrak edecek kapasiteye sahip. Özelde çalışın deniliyor 12 saat ve 800 tl ile peki hiç düşündünüz mü hangi politikacının oğlu ya da kızı 800 tl ile çalışıyor? cevap hiçbiri peki politikacıların bile kendi evlatlarına layık görmedikleri bu işleri eğitim almış yüksek derece yapmış insanlara layık görmesi ne kadar eşitlikle bağdaşır. Sanırım cevaplarınızı duyar gibiyim tabi ki eşitlikle alakası yok. Şimdi gelelim bu ilerleyişin ne olacağını eğer özelde iyileştirme olmazsa (üniversiteli ve liseli aynı maaşı almaya devam ederse) bu ülkede işsizlik alır başını gider ve sonunda toplumsal bir tepki olarak yansıması olur ve bu sefer sokaklara yansır (her zaman böyle olmuştur). Peki sokaklara yansıdıktan sonra neler olur? cevap basit insanlar eğitim aldıkları için daha bilinçli ve organize olarak devlete karşı gelir. Asla eğitim almış bir topluluğun isyanıyla eğitim almamış toplumun isyanı bir olmaz. Sonunda bunları bastırmak için devlet tüm gücünü kullanır ve işte bundan sonra hatalar peş peşe gelir ekonomi çöker ve çalışan memurlara bile maaş ödeyemeyecek duruma gelir. Yani şimdi sonuca geldik asla atandım banane beni ilgilendirmez şu bölüm bu bölüm diyemez hiç kimse. Ülkede düzen ve eşitlik yoksa sizde oturduğunuz koltukta asla rahat edemezsiniz. Bu benim şahsi değerlendirmemdir, sadece genel olarak değerlendirdim. Kimseyi hedef aldığım felan da yok. Saygılar sevgiler.

sizde kendi düşüncelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.
 
Son düzenleme:

Mustor

SMMM/PTT
Yönetici
Bölüm Yöneticisi
Katılım
22 Kas 2013
Mesajlar
4,300
Beğeniler
2,826
Şehir
İstanbul
Eğitim
Lisans
Üni
Sakarya Ünv.
Bölüm
İşletme
#2
Aynen öyle 4-5 yıl önce kadroları %50 arttırdılar sonrada işsizlik azaldı oldu... sadece işsizliği geciktiriyorlar
 

EcLipse

İyi Bilinen Üye
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
132
Beğeniler
69
#3
Aynen öyle 4-5 yıl önce kadroları %50 arttırdılar sonrada işsizlik azaldı oldu... sadece işsizliği geciktiriyorlar
Geciken her şey eninden sonunda gerçekleşir ve şuan ülkede kimsenin görmediği savaş çanları çalmaya başladı. Derhal bu sistemi birisinin ya durdurması gerek ya da toptan değiştirmesi.
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#4
az önce haberlerde izledim.küçük ağrı dağında pkk lılar gövde gösterisi yapıyorlardı hdp ile birlikte.asker bunu bilmiyor mu?açılım dediler.saçılıma döndü iş.hep deniyor şöyle olursa toplum patlar,böyle olursa toplum patlar.bence hiçbir bok olmaz artık.atı alan üsküdarı geçti.makarnaya,kömüre,asgari ücrete selam yola devam(?)
 

Michael Scofield

Admin
Yönetici
Forum Yöneticisi
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
1,447
Beğeniler
1,953
Eğitim
Lisans
Bölüm
Maliye
#5
Bu işsizlik konusunda çok dertliyim yazmaya başlarsam kendimi frenleyememekten korkuyorum. Önüme gelene küfretmeye falan başlayacağım artık, cinnet arefesindeyim.
 

asas7979

Site Müdavimi
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
272
Beğeniler
129
#6
Aziz Nesin'in bir kitabının adını söyleyim, her şeyi anlatıyor: "Biz Adam Olmayız"...

Konuyu başlatan arkadaşa katılıyorum, güzel bir yazı ,eline sağlık.
 

EcLipse

İyi Bilinen Üye
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
132
Beğeniler
69
#7
Birde şu özele yönlendirme modasını anlamıyorum. Bir bakan kalkıp nasihat veriyor enteresan bir şey, bu nasihatı bize zır cahil insanda yapar. Bir bakanın çözüm üretmesi gerekirken akıl vermesi çok garip bir durum. özele yönlendiriyorsun tamam diğer ülkelerde öyle evet ama,sayın bakanımıza şunu sormak gerek. Kaç tane dünya çapında şirketimiz var? kaç tane dünya çapında markamız var? diğer ülkelerde özelde çalışan insanlar iş garantisi olan yerlerde ve dünya çapında şirketlerde çalışıyorlar. Bakan bize burada dolaylı yoldan gidin garson olun mu demek istiyor anlamadım.
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#8
Birde şu özele yönlendirme modasını anlamıyorum. Bir bakan kalkıp nasihat veriyor enteresan bir şey, bu nasihatı bize zır cahil insanda yapar. Bir bakanın çözüm üretmesi gerekirken akıl vermesi çok garip bir durum. özele yönlendiriyorsun tamam diğer ülkelerde öyle evet ama,sayın bakanımıza şunu sormak gerek. Kaç tane dünya çapında şirketimiz var? kaç tane dünya çapında markamız var? diğer ülkelerde özelde çalışan insanlar iş garantisi olan yerlerde ve dünya çapında şirketlerde çalışıyorlar. Bakan bize burada dolaylı yoldan gidin garson olun mu demek istiyor anlamadım.
benimde en sinirlendiğim olay bu.'özelde iş çok,sen işletme okudun di mi?işletmeciler özelde rahat iş bulur'.yav he he diyorum artık böyle zırvalayanlara.geçen iş görüşmesinde asgari ücretle çalıştırılan,okuma yazma bilenin başvurduğu yere başvurdum.ordaki sayın(?) hanımefendi tecrübeniz var mı diyor?cv im de çok eksikler varmış.o cv kağıdını bi tarafına monte edecektim orda ama neyse dedim içimden.demek ki bizim de çekeceğimiz çile varmış.en sonunda köye gidicem çiftçilik yapıcam.kafam rahat olur hiç değilse
 

peter keating

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
469
Beğeniler
481
Bölüm
İşletme
#9
Birde şu özele yönlendirme modasını anlamıyorum. Bir bakan kalkıp nasihat veriyor enteresan bir şey, bu nasihatı bize zır cahil insanda yapar. Bir bakanın çözüm üretmesi gerekirken akıl vermesi çok garip bir durum. özele yönlendiriyorsun tamam diğer ülkelerde öyle evet ama,sayın bakanımıza şunu sormak gerek. Kaç tane dünya çapında şirketimiz var? kaç tane dünya çapında markamız var? diğer ülkelerde özelde çalışan insanlar iş garantisi olan yerlerde ve dünya çapında şirketlerde çalışıyorlar. Bakan bize burada dolaylı yoldan gidin garson olun mu demek istiyor anlamadım.
O özele yönlendirenlerin tuzu kuru oluyor. Geçen gün bir ildeki İŞKUR müdürünü ziyaret eden arkadaşlarımıza müdürün "95 alın atanın" demesi gibi. Sen acaba kaç alıp atandın o koltuğa veya şimdi girsen kaç alırsın? O bakana da sormak lazım; ailende kaç kişi asgari ücrete çalışıyor? Kaç yakınının sigortası maaşı üzerinden yatıyor?

Bunun bir de kendini geliştir versiyonları vardır. Bir dil hatta 2 dil öğren diyen çok İK uzmanına denk gelmiştim yeni mezun zamanlarımda. 2 dil bilsem senin kıytırık firmanda ne işim var diyemedim tabi o zamanlar.
 

iibfzede

VİP Üye
Mücadele Grubu
Katılım
2 Nis 2013
Mesajlar
1,113
Beğeniler
608
Şehir
İzmir
Eğitim
Lisans
Üni
Diğer
Bölüm
İktisat
#10
İşsizlik hiç bu kadar yüksek olmamıştı. Şahsi öngörüm budur. 4-5 sene sonra gerçekleşeceğine eminim. Bu kadar üniversite mezunu insan var. Saçma olduğunu da düşünmüyorum. Herkes üni mezunu şimdi onlar y. lisans kpss falan biraz daha avuturlar kendini. Dediğim gibi bir 4-5 senede hem reel işsizlik hem de buhranlar ortaya çıkacaktır.
4-5 yıl sonra haberleşelim tek değişen medeni halimiz ve işsizliğimiz olur :)
 

san marinolu forvet

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
651
Beğeniler
438
#11
O özele yönlendirenlerin tuzu kuru oluyor. Geçen gün bir ildeki İŞKUR müdürünü ziyaret eden arkadaşlarımıza müdürün "95 alın atanın" demesi gibi. Sen acaba kaç alıp atandın o koltuğa veya şimdi girsen kaç alırsın? O bakana da sormak lazım; ailende kaç kişi asgari ücrete çalışıyor? Kaç yakınının sigortası maaşı üzerinden yatıyor?

Bunun bir de kendini geliştir versiyonları vardır. Bir dil hatta 2 dil öğren diyen çok İK uzmanına denk gelmiştim yeni mezun zamanlarımda. 2 dil bilsem senin kıytırık firmanda ne işim var diyemedim tabi o zamanlar.
o müdürün oraya kpss ile gelmediğini ve hatta hiçbir sınava girmeden referansla o koltuğa oturduğuna adım gibi eminim.
ayrıca o kendini geliştir diyen zırtoları gebertmek istiyorum.artık yemin ederim doldum.cinayet işleyecek duruma geldim.
 

EcLipse

İyi Bilinen Üye
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
132
Beğeniler
69
#12
benimde en sinirlendiğim olay bu.'özelde iş çok,sen işletme okudun di mi?işletmeciler özelde rahat iş bulur'.yav he he diyorum artık böyle zırvalayanlara.geçen iş görüşmesinde asgari ücretle çalıştırılan,okuma yazma bilenin başvurduğu yere başvurdum.ordaki sayın(?) hanımefendi tecrübeniz var mı diyor?cv im de çok eksikler varmış.o cv kağıdını bi tarafına monte edecektim orda ama neyse dedim içimden.demek ki bizim de çekeceğimiz çile varmış.en sonunda köye gidicem çiftçilik yapıcam.kafam rahat olur hiç değilse
O tecrübeniz var mı? lafına deliriyorum ben zaten. Bu şekilde herkes tecrübeli eleman arayacak sonrada ''tecrübeniz var mı?''diye soracak. Ulan almazsanız tecrübesiz eleman, adamlar nasıl tecrübe kazanacak? Tam bir gerizekalının soracağı bir soru sitili. Aslında muhatap olduğumuz insanlar bizden salak oldukları için o koltuklarda oturuyorlar . Çünkü her zaman piyonlar işe yarar.
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
805
Beğeniler
501
#13
olayın özeti ; rol modelimiz çin,gerçekte olan afganistan