gss borcu ile ilgili

scimitar

İyi Bilinen Üye
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
49
Beğeniler
53
Eğitim
Lisans
Bölüm
Kamu Yönetimi
#1
arkadaşlar merhaba. bu lanet gss ile ilgili bişey sormak istiyorum. çalıştığım için sgk ya gidip soramıyorum. ben gümrük memurluğunu kazandım. şu anda yaklaşık olarak 1100 lira gss(genel sağlık sigortası) borcum var. bunu ödeyeceğiz el mahkum. soracağı sorular şunlar.

1) bu parayı direk bankamatikten ödeyebilir miyiz?

2) memurluğu kazandığım için bu gss prim ödemesi duracak. bunu durdurmak için biz mi bişeyler yapıyoruz (dilekçe vs.) yoksa kendi işe başlayınca otomatik duruyor mu?

3) eğer biz kendimiz durdurmamız gerekiyorsa. bu işlemi illa işe başladıktan sonra mı yapmak zorundayız? mesela şu anda ağustos gibi işe başlayacağımız gözüküyor. ben şimdi sgk ya gitsem ve desem ki "ben ağustosta memurluğa başlayacağım o yüzden gss prim borcumu kesin" desem olur mu? illa işe başladıktan sonra mı bu işlemi yaptırmak lazım?

teşekkürler :D
 

himmis

İyi Bilinen Üye
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
93
Beğeniler
60
Eğitim
Lisans
Bölüm
İşletme
#2
Hocam yarın Sgk'ya gidin veya 170 hattını arayın bir şekilde süreçle ilgili direkt yetkililerden bilgi alın. Bu 1100 lira öğrencilik döneminize aitse veya anne-babanız üzerinden sigortalı olmanız gerekirken işe giriş çıkış* mezuniyet vs gibi nedenlerden ötürü sigortasız kalmışsanoız bu parayı ödemeyeceksiniz. Ağustosa kadar kesme muhabbeti ise imkansız. Zaten öyle bir durumun önüne geçmek için yapıldı düzenleme. Herkes her an zorunlu olarak genel sağlık sigortasına sahip olmalı diye. Zorunlu bir durum bu. İsteseniz de istemeseniz de gss devam eder. Sgk ya gitmeyi veya aramyı ihmal etmeyin
 

scimitar

İyi Bilinen Üye
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
49
Beğeniler
53
Eğitim
Lisans
Bölüm
Kamu Yönetimi
#3
Hocam yarın Sgk'ya gidin veya 170 hattını arayın bir şekilde süreçle ilgili direkt yetkililerden bilgi alın. Bu 1100 lira öğrencilik döneminize aitse veya anne-babanız üzerinden sigortalı olmanız gerekirken işe giriş çıkış* mezuniyet vs gibi nedenlerden ötürü sigortasız kalmışsanoız bu parayı ödemeyeceksiniz. Ağustosa kadar kesme muhabbeti ise imkansız. Zaten öyle bir durumun önüne geçmek için yapıldı düzenleme. Herkes her an zorunlu olarak genel sağlık sigortasına sahip olmalı diye. Zorunlu bir durum bu. İsteseniz de istemeseniz de gss devam eder. Sgk ya gitmeyi veya aramyı ihmal etmeyin

yok hocam ödüyordum zaten. askere gitmeden önce sgk ya gittim ve askere gideceğim durdurun dedim. onlarda tamam durdurduk askerden geldikten sonra gel tekrar başlat dediler. askerden geldikten 2-3 ay sonra bi bakayım dedim gss ye adamlar ben askerdeyken bile prim yüklemeye devam etmişler. yani daha önce ödüyor olduğum ama son 1.5 yıldır ödemediğim bir borç bu. benim merak ettiğim memurluğu kazananlar bu gss yi nasıl kapattırdı? kendileri mi bizzat gitti yoksa otomatik kapandı mı? (borcu zaten ödeyeceğim mecburen.)
 

HoRoZ'28

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
1,193
Beğeniler
374
Şehir
Giresun
Eğitim
Lisans
Üni
Pamukkale Ünv.
Bölüm
İktisat
#4
ASkerde olduğun dönemleri sildir muhakkak benim 2700 borcum vardı hiç ödeme yapmamıştım üniversite son 6 ayımı askerliğimi işe girdiğim dönemleri hep kitlemişler tabiri caizse hatta 1 kere sildirmeme rağmen ben alo 170den sikayette bulunmuştum Giresun sgk beni aradı gel halledelim şikayetini geri al diye gittim borcun hangi tarihlerde olduğunu kendim çıkarttım hepsini tek tek sildirdim bunların hepsini ben işe girdikten 3-5 ay sonra yaptırdım nasılsa silecekler ve belli bir kısmı borc kalacak sana o yüzden erkenden gidip böyle böyle demene gerek yok. velasıl benim borc 194 TLye düştü onuda ödedim gitti daha durmasını istemedim.İşe başla bi rahatla boşver borc devam etse bile seve seve silecekler onu...
 

nofear

Site Müdavimi
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
328
Beğeniler
138
Eğitim
Lisans
Bölüm
İktisat
#5
ödeme yapmak için acele etme . Bulundugn ilçenin kaymakamlk sitesine gir ve gss yardım başvuru girişi yaptır 3 hafta içinde dönüş yapılıyor borç büyük oranda siliniyor eğer site .de yoksa kaymakamka gitmn yeterli.boşa ödeme
 

BeyazıT

Spor Genel Müdürlüğü
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
1,683
Beğeniler
2,040
Şehir
Mersin
Eğitim
Lisans
Üni
Akdeniz Ünv.
Bölüm
İktisat
#6
gidip gelir tespiti yaptir kaymakamliktaki sosyal yardimlasmadan... bana aylik 142tl borc yaziyorlardi baktim 800-900 lira olmuştu gittim gelir tespiti yaptirdim bana dusmez herhalde diyordum bir babam emekli gözüküyor. Ama emekli maaşı biraz yuksek olunca (1600) hanedeki kisi sayisina bolerek bana da aylik 42 tl prim borcu cikardilar. gecmise dönük olanlarida 42 tl uzerinden hesapladilar su an 1 sene olacak birikiyor 513tl olmuş gecikme zamlariyla :) odemek istersen de sorgulama sayfasinda odeme yeri var kredi kartiyla odeniyor
 

scimitar

İyi Bilinen Üye
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
49
Beğeniler
53
Eğitim
Lisans
Bölüm
Kamu Yönetimi
#7
arkadaşlar sanırım tam anlatamadım meramımı. ben zaten 3 yıl önce gelir testi yaptırdım. 2013 ağustos ayına kadar her ay 40 lira filan ödüyordum zaten. askere giderken gittim sgk ya onlarda durdurduklarını söyledi. askerden gelince açtır dediler. 2014 ocak ayında askerden geldim. 2-3 ay bakmadım hiç. sonra bi bakayım dedim askerde olduğum tarihlerde de borç yüklemişler. bende hiç ödemedim ve haliyle borç aydan aya 1.100 liraya kadar geldi. askerliği düşürecem zaten terhis belgesi ile. anladığım kadarı ile işe yerleştiğimiz zaman otomatikmen bu prim ödemesi durmuyor. bizim gidip durdurmak için dilekçe vs. vermek lazım. işte bu durdurma işini illa işe başladıktan sonra mı yapmak lazım? işe başlamadan desem ben 1 ay sonra işe başlıyorum durdurun diye durdurmazlar mı? daha önce işe başlayanlar bu işi nasıl halletti?
 
Katılım
23 May 2015
Mesajlar
10
Beğeniler
13
Eğitim
Lisans
Üni
Adana Bilim ve Teknoloji Ünv.
Bölüm
ÇEKO
#8
arkadaşlar sanırım tam anlatamadım meramımı. ben zaten 3 yıl önce gelir testi yaptırdım. 2013 ağustos ayına kadar her ay 40 lira filan ödüyordum zaten. askere giderken gittim sgk ya onlarda durdurduklarını söyledi. askerden gelince açtır dediler. 2014 ocak ayında askerden geldim. 2-3 ay bakmadım hiç. sonra bi bakayım dedim askerde olduğum tarihlerde de borç yüklemişler. bende hiç ödemedim ve haliyle borç aydan aya 1.100 liraya kadar geldi. askerliği düşürecem zaten terhis belgesi ile. anladığım kadarı ile işe yerleştiğimiz zaman otomatikmen bu prim ödemesi durmuyor. bizim gidip durdurmak için dilekçe vs. vermek lazım. işte bu durdurma işini illa işe başladıktan sonra mı yapmak lazım? işe başlamadan desem ben 1 ay sonra işe başlıyorum durdurun diye durdurmazlar mı? daha önce işe başlayanlar bu işi nasıl halletti?

Evet ise baslamadan gss yi durduramazsin.ise basladigin yer sgk dan girisini yapmalı. Yani kazandigin zaman onemli degil,ise basladigin ve sgk girisinin yapıldığı gun onemli.
 

scimitar

İyi Bilinen Üye
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
49
Beğeniler
53
Eğitim
Lisans
Bölüm
Kamu Yönetimi
#9
Evet ise baslamadan gss yi durduramazsin.ise basladigin yer sgk dan girisini yapmalı. Yani kazandigin zaman onemli degil,ise basladigin ve sgk girisinin yapıldığı gun onemli.

kurum sgk girişini yapacak zaten işe başlayınca. benim daha sonra herhangi bişey yapmama gerek var mı? gidip sgk ya durdurmak istediğimi söylemek gibi birşey yapmaya gerek var mı?
 
Katılım
23 May 2015
Mesajlar
10
Beğeniler
13
Eğitim
Lisans
Üni
Adana Bilim ve Teknoloji Ünv.
Bölüm
ÇEKO
#10
kurum sgk girişini yapacak zaten işe başlayınca. benim daha sonra herhangi bişey yapmama gerek var mı? gidip sgk ya durdurmak istediğimi söylemek gibi birşey yapmaya gerek var mı?
Evet var gidip basvurman gerekio.basvurmassan yine gss li gibi borc cikarirlar.Fakat sigorta girisin ise basladigin icin yapildigindan o surede ne kadar borc cikarirlarsa cikarsinlar seni maddi olarak etkilemez. Ayni anda olmasa bile daha sonra da gidip sigorta girisinle alakali bir evrak goturrsen silerler o süredeki borcunu. Sen yine de ise baslayip sigortali gorundugun an da git gss ni dondur.Ben öyle yapmıştım.
 

HoRoZ'28

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
1,193
Beğeniler
374
Şehir
Giresun
Eğitim
Lisans
Üni
Pamukkale Ünv.
Bölüm
İktisat
#11
Hocam kendi soruna kendi cevabını kendi yazdıklarında kendin vermişsin (Kendileri kes :) ) Askere giderkende sen durdurun dediğin halde sgkda ki memurlar o kadar cool'lar ki ve 40 50 yaş üstü insanlar ki bir şeye el atmaktan acizler aynı durum bende de olmuştu askere giderken durdurduğum halde işlemişler bende sildirdim aynı senin olayın gibi işe girsen bile ssk başlasa bile onlar farklı birim sen müdahale ettirmediğin sürece bakmıyorlar sisteme umurlarında değil anlayacağın. İşe gir 2-3 ay sonra git kapattır rahatla.
 

scimitar

İyi Bilinen Üye
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
49
Beğeniler
53
Eğitim
Lisans
Bölüm
Kamu Yönetimi
#12
Hocam kendi soruna kendi cevabını kendi yazdıklarında kendin vermişsin (Kendileri kes :) ) Askere giderkende sen durdurun dediğin halde sgkda ki memurlar o kadar cool'lar ki ve 40 50 yaş üstü insanlar ki bir şeye el atmaktan acizler aynı durum bende de olmuştu askere giderken durdurduğum halde işlemişler bende sildirdim aynı senin olayın gibi işe girsen bile ssk başlasa bile onlar farklı birim sen müdahale ettirmediğin sürece bakmıyorlar sisteme umurlarında değil anlayacağın. İşe gir 2-3 ay sonra git kapattır rahatla.

bu işler nasıl işliyor cidden anlamak zor. askere gitmeden adam tamam ben durdurdum demişti ama gel gör ki durdurmamışlar. askerlik sürecinde yatan primleri terhis kağıdını gösterince siliyorlar dimi hocam? başka bir şeye gerek var mı?
 

HoRoZ'28

VİP Üye
Kadrolu Üye
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
1,193
Beğeniler
374
Şehir
Giresun
Eğitim
Lisans
Üni
Pamukkale Ünv.
Bölüm
İktisat
#13
Yok siliyorlar sıkıntı etme aynı olay benimde başıma geldi ben şikayetci oldum o memurdan alo 170i arayıp sonra kendi peşimde koştu gitmedim 1-2 gün yine aradı gel çayımı iç halledelim falan dedi kaydın açık hala muhabbeti yapmıştı..Sen işine gir aklın bunda olmasın zaten az cok ödemişsin askerliği işe girişten itibaren kalanı sildirdiğinde sana direk 45 liradan cıkarıyorlar bide peşin ödeyip kapatcam dediğinde faizlerde siliniyor. benim 2400den 194e düştü ödedim gitti aslında ödemek istemiyordum devlete yalandan para kaptırdık :)
 

mlyc2007

Aktif Üye
Katılım
29 Tem 2013
Mesajlar
42
Beğeniler
34
Eğitim
Lisans
Bölüm
Maliye
#14
Kardeş işe başlayınca gidip bildirirsin belgenle birlikte şimdi söylemenin bir anlamı yok elinde belge falan olmadan. Ama eğer askerdeyken borç yazdılarsa sevk ve terhis tarihinin olduğu belgelerle sgkya git anında siliyorlar aynısı bana da oldu çünkü, hatta benim de 45 liradan 150 ye çıkarıp hesaplamışlardı, onu da tekrar 45e düşürüp hesaplamaya başladılar. Hatta sen şu anda sigortalı bir işte çalışıyorsan yine gss primi ödemezsin hem çalışıp hem de gss ödemek neymiş zaten sigortan yatıryor. sigortalı çalıştığın sürede çıkan borç varsa da onu da siliyorlar. Sistemin amacı zaten çalışmayan adam sağlık hizmetlerinden faydalansın diye prim almak, sen zaten çalışıyorsun neyse hadi kolay gelsin sana.