İktisatı sevmiyorum sevmediğim için yapamıyorum ne yapmalıyım? lütfen yardım

Konu, 'Soru ve Cevap' kısmında stupefy tarafından paylaşıldı.

  1. stupefy

    stupefy Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2014
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Erzurum
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    Diğer
    Merhaba arkadaşlar,bundan 4 yıl önce bende çoğu öğrenci gibi tercih ettiğim bölümün ne olduğunu bilmeden iktisat bölümünü yazıp kazanmış bulunmaktayım fakat okumaya başlayınca olaylar benim açımdan değişti.Bölümden ve okuldan hiç keyif almıyorum hatta bu yüzden okulada pek uğramıyorum ama nolursa olsun artık okulda 4 yılım geçti yani ağlasamda zırlasamda okulu bir şekilde bitirmek istiyorum,yani kısacası bu bölüm ve okul benim için ayak bağı oldu diyebiliriz.
    Okuldaki başarı durumum pek iç açıcı değil,şu an 4.senem(hazırlık okumadım)ben daha anca okulun 1 sene kadarını temizleyebildim.Temizledigim derslerde çoğunu bütünlemesinde geçtim yada genel olarak 1.sınıfın dersleri oldukları için diğerlerine göre kolaydı diyebilirim.Bu durumda okuduğum okulun zor olmasınında biraz payı var geçme notu 65 gibi katı bir puan.
    Neyse arkadaşlar konuyu daha fazla uzatmadan şimdi ben ne bu okuldan keyif alıyorum nede bölümü seviyorum fakat başta dediğim gibi bir şekilde okulu bitirmek istiyorum.Çünkü iktisadi kavramlar,grafikler bana çok uzak geliyor,her ders içinde binden fazla konu barındırıyor ve gözümü fazlasıyla korkutuyo.Yani kitabı açıp okuduğum zaman bir sürü yabancı kavram görüyorum ve işin içinden çıkamıyorum.Hal böyle olunca okulda istemsiz bir stres yaratıyo üstümde
    Sizden yani bilenlerden isteğim bu durumu kolay bi hale getirmem için ne yapmam lazım,iktisadı akıcı bir dilde(örneklerle misal)anlatan bir kitaplamı başlamalıyım veya başka herhangi birşey bilen,beni doğru yola yönlendirecek abilerim,ablalarım,kardeşlerim lütfen paylaşımlarınızı esirgemeyin.Teşekkür ederim
    (Bu arada bunların çoğunun sebebi benim çalışkan olmamamdanda kaynaklıdır.)
     
  2. betimlemeツ

    betimlemeツ şimdi o değil de! Kadrolu Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    6.182
    Beğeniler:
    5.547
    Ödül Puanları:
    988
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    bende 7 senede bitirdim okulu iktisatı ilk sene ezber ettimdi hoca bir sorular sordu soğudum. zaten sevmiyordum tokatı sürekli gezmeye gidiyordum okula uğramıyordum. iki sene böyle geçti. ama insan bitirmek zorunda kalıyor ya da bırakıp gitmek. bende üçüncü sınıftan iki ders falan almıştım. temizleyebildigimi temizledim. 4. sınıfta full kirmiziydi notlarim. ama bitiyor inanin. notlara bakın. terimlerin açıklamaları için ekonomi sözlüğü var edinin bir tane orda grafikler bile anlatılıyor. arkadaşlariniza anlattirin derslere kesin girin. ben sadece dinleyerek birkaç dersi gecmistim. not tutun seveceginiz hale getirin. bende çok çalışmayı seven biri değilim derslere adapte olmak çok zor oluyor başta. ama gerçekten iktisat çok zevkli bir ders. grafikleri hala bilmiyorum ama öğrenip gecmistim unuttum şimdi:)

    bir şekilde karar verip azmetmek zorundasınız. benim derdim ekonometriydi öğrendim geçtim. hoca bile hayret etmişti. karar verin bitecektir ayrıca calistiginizi fark eden hocalar inanin yardımcı oluyorlar. caliskan arkadaşlarınızda hocaların soru sorma tarzını bilir onlara danışın eski soruları bulun.
    başarılar...
     
  3. Kafkaslı

    Kafkaslı Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    31 Ekim 2012
    Mesajlar:
    6.721
    Beğeniler:
    3.189
    Ödül Puanları:
    938
    Cinsiyet:
    Kadın
    murat yayınlarının açıköğretim ders kitaplarını al yüzeysel bir şekilde oku sorularına gözat. Tembelim diyorsun onun içi murat yayınlarını söyledim çünkü konu anlatımları 2-3 sayfa sürüyor sıkılana kadar okursunSonra iktisadı iyi olan ama samimi olduğun bir arkadaşından sana anlatmasını iste. Çünkü samimi arkadaşın sana anlatırken sıkılmaz senin neyi anlamadığını daha iyi anlayacağı için o daha iyi anlatır. Ders çalıştıktan sonra da gidip kendinizi ödüllendirin ders çalışmayı zevkli hâle getirmiş olursunuz
     
  4. mayonezliarmut

    mayonezliarmut VİP Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2014
    Mesajlar:
    329
    Beğeniler:
    260
    Ödül Puanları:
    68
    Bölüm:
    İşletme
    sen bu okulu zaten en iyi ihtimal bir 5 sene daha okursun iyisi mi sen sevebileceğin bir bölüm okumak için tekrar sınava gir iktisadi bir dille anlatmam gerekirse iktisadı ikame et :)

    imza: o fakülteyi 7 sene okuyan biri.
     
    betimlemeツ bunu beğendi.
  5. betimlemeツ

    betimlemeツ şimdi o değil de! Kadrolu Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    6.182
    Beğeniler:
    5.547
    Ödül Puanları:
    988
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    vakti zamanında ikame etmedik sürünüyoruz:)))) herkes 7de bitiyor bu iktisatı
     
    mayonezliarmut bunu beğendi.
  6. mayonezliarmut

    mayonezliarmut VİP Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2014
    Mesajlar:
    329
    Beğeniler:
    260
    Ödül Puanları:
    68
    Bölüm:
    İşletme
    7 kritik eşik bence 7 sonrası okulda bir nesil değişmiş oluyor kültür çatışması yaşıyorsun yine okul bitmiyor resmen bir kısır döngünün içine giriyorsun. bu arada ben işletmeciyim :)
     
  7. betimlemeツ

    betimlemeツ şimdi o değil de! Kadrolu Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    6.182
    Beğeniler:
    5.547
    Ödül Puanları:
    988
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    evet yurtta kalırken çok yaşadım o çatışmayı:))
    işletme miydi? ups :rolleyes:
     
  8. Mücahit Arancı

    Mücahit Arancı Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2015
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    1
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Sakarya
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Sakarya Ünv.
    Bölüm:
    İktisat
    Ben 5 senede bitiren biri olarak söylüyorum İktisadı 4 senede bitiren adamın eli öpülür
     
  9. betimlemeツ

    betimlemeツ şimdi o değil de! Kadrolu Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    6.182
    Beğeniler:
    5.547
    Ödül Puanları:
    988
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    opulmez hocam tamamen çalışmakla alakalı ben derslere girmeyen bir.tiptim bazilarina mecburiyetten giremezdim. bazı ailevi durumlar vardı. ama şöyle soyleyeyim dersleri takip etmeye basladigimda vize final calismama gerek kalmazdı. alttan dersleri millete anlatip dururdum çalışınca oluyor valla. ne eksigimiz var:D
     
  10. gamvekeder

    gamvekeder Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Haziran 2015
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    38
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Eğitim:
    Lisans
    Bölüm:
    İşletme
    Başka bölüm oku, ya da açık öğretime başla çıkmış sorulara bakarak rahat bitirirsin.
     
  11. BeyazıT

    BeyazıT Spor Genel Müdürlüğü

    Kayıt:
    20 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    1.689
    Beğeniler:
    2.101
    Ödül Puanları:
    288
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Mersin
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Akdeniz Ünv.
    Bölüm:
    İktisat
    Valla İktisadı 4 senede 3.24 ortalama ile bitiren biri olarak diyorum ki derse gitmek falan hak getire :D vize,finallerden önce sınıfın öncü not tutan kızlarından fotokopileri alırsın,garanti olsun diye 2-3 ayrı kızdan alırsın karşılaştırmalı olsun hesabı :) vizelerden 10 gün önce kampa girersin sabahlara kadar çalışırsın,ezberlersin sonra sınavda çatır çatır yaparsın :D Haa vize ve finalerden 1 ay sonra sorsalar hiç bir soruyu bilemem o ayrı =) o 1 hafta 10 günde geçici hafızaya alıp ezberin kralını yapıyordum ben :) Sadece Ekonometri dersini bu taktikle beceremiyordum onu da bi şekilde cc ile geçtik.
     
    incir reçelim bunu beğendi.
  12. betimlemeツ

    betimlemeツ şimdi o değil de! Kadrolu Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    6.182
    Beğeniler:
    5.547
    Ödül Puanları:
    988
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    işte eninde sonunda çalışmak:) ben sinava da calismazdim :D yani cidden 7senede bitti ama 5sene yattim :D
     
  13. incir reçelim

    incir reçelim Forbidden Zone Kadrolu Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    4.503
    Beğeniler:
    4.388
    Ödül Puanları:
    738
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Yurtdışı
    Eğitim:
    Yüksek Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    İİBF bölümlerinin en zoru iktisat bana göre. İyi ki okumuşum diyorum. İki sene okula sınavdan sınava uğrayan birisi olarak 4 yılda bitirdim :)
     

Sayfayı Paylaş