iktisattan sıkılmamak için öneri istiyorum

Konu, 'Soru ve Cevap' kısmında mert karaca tarafından paylaşıldı.

  1. mert karaca

    mert karaca Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2014
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Antalya
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Akdeniz Ünv.
    Bölüm:
    İktisat
    iktisatı seviyorum yani içine aldığı konuları ama sıkıcı geliyo bazı şeyler ne yapmam lazım yav?
     
  2. muhtarrr42

    muhtarrr42 VİP Üye Mücadele Grubu

    Kayıt:
    29 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    626
    Beğeniler:
    409
    Ödül Puanları:
    318
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Kıbrıs
    Eğitim:
    Lİsans Üstü
    Üni:
    ODTÜ
    Bölüm:
    Lojistik Yönetimi
    ezberle başla...bol kagıt kullan ezberi bilgiye çevirmek için de sık tekrar et ve bilgileri nette arastır ...bazen netde akılda kalıcı paylaşımlar örnekler vs oluyo
     
  3. Dogikennn

    Dogikennn Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Amasya
    Eğitim:
    Yüksek Lisans
    Üni:
    Uludağ Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    İktisatı çselleştirmek gerek bence. mesela mikro iktisat için bi firma sahibi olduğunu düşünerek talebin fiyat esnekliğinin ne işe yaradığını öğrenebilirsin.. Çünkü bunu öğrenirsen hasılatını maksimize edecek fiyatlama politikasını yapabilirsin.. Yine makro iktisat içinde mesela üniversiteden yeni mezun olan bir kişinin friksiyonel mi yapısal işsiz mi olduğunu olayların içine atarak zevkli hale getirebilirsin ya da merkez bankasında önemli bi meslek sahibi olduğunu düşünüp piyasadaki fazla parayı tahvil satarak azaltabilirsin yani enflasyonu önlemenin yollarına bi seçenek olarak.. Ayrıca kendini keynesin yerine koyarak hayekle de tartışabilirsin.. Yani iktisat hayatının bi parçası olmalı.. Onunla her gün sevişmek gerek :)
     
    Yelken ve muhtarrr42 bunu beğendi.
  4. xups

    xups Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2014
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    12
    Ödül Puanları:
    8
    Şehir:
    Sakarya
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Selçuk Ünv.
    Bölüm:
    Kamu Yönetimi
    besmeleyle başla ve [​IMG]
     
    iibf kadro, Yelken, mta ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  5. betimlemeツ

    betimlemeツ şimdi o değil de! Kadrolu Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    6.182
    Beğeniler:
    5.547
    Ödül Puanları:
    988
    Cinsiyet:
    Kadın
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Diğer
    Bölüm:
    İktisat
    Dershanede hocamiz grafikleri sürekli büyük büyük.cizin ogrenemediginizi sürekli yazın diyordu. Birde duvarlar not.dolacak:)))
     
  6. Kardinal

    Kardinal Çare Drogbaydı Mücadele Grubu

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.086
    Beğeniler:
    304
    Ödül Puanları:
    88
    benimde en sevdiğim alandı iktisat zaten iktisat mezunuyum :) muhasebeden nefret ederim

    mikro çok basit mesela olay iki üç ana başlıktan ibaret telep- arz ,,,,, tüketici-üretici dengesi,,,, piyasalar...
    mesela Tüketici dengesi ünitesinde Mu( marjinal fayda), Tu, Au, marjinal ikame oranı ve bunların detayları vardır
    Üretici dengeside buna paralel MPP, TPP, APP, marjinal teknik ikame oranı der... yani iki ünitede birbirinin aynısı biri tüketici açılı( farksızlık eğrileri gibi) diğeri üretici açısından( eş ürün eğrileri gibi) bakıyor konuya :) diğer konularsa piyasalar onlarda da aralarındaki farkları bildiğinde zaten iş bitiyor onun dışında tam rekabet monopol gibi piyasaların varsayımlarından başka ne konusu ne de bir zorluğu yok yani demem o ki konular hep paralel sadece başlıkları değişiyor içerik aynı

    tüketicide farksızlık eğrisiyle üreticide eş ürün eğrisinin özellikleri birebir aynıdır tek tanım farklıdır örnek vermem gerekirse

    makroda kek enflasyonmuş, klasik yaklaşımda keynesyende ekonomik dengeymiş ıs-lm imiş bu kadar hep aynı izlenimde gidiyor
     
  7. Yelken

    Yelken Admin Yetkili Kişi Kadrolu Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    4.020
    Beğeniler:
    4.008
    Ödül Puanları:
    488
    Şehir:
    Ankara
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Afyon Kocatepe Ünv.
    Bölüm:
    İktisat
    ooooowww :) bu güzel
    mantıklı :D
     

Sayfayı Paylaş