SMMM Nedir? Nasıl Olunur?

Konu, 'SMMM ve YMM' kısmında Mustor tarafından paylaşıldı.

  1. Mustor

    Mustor SMMM/PTT Yetkili Kişi Bölüm Yöneticisi

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    3.921
    Beğeniler:
    2.462
    Ödül Puanları:
    588
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Sakarya Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    Bu başlığı açtığımda muhasebe hakkında teorik bilgiden başka bir bilgim yoktu =) Allah nasip etti smmm staj başlatmayı kazandım 2 yıldırda muhasebe uzmanı olarak çalışıyorum, şuan inşallah ptt de devam edicem staja son 5,5 ayım kaldı.

    Smmm nedir?

    Smmm, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Smmm; İşletmelerin ekonomik, mali ve hukuki durumları ile vergiye ilişkin işlemlerini muhasebe kurallarına, gerçeklere ve yasalara uygunluk açısından inceleyerek görüşünü ilgililere bildiren ve bu işleri bir işyerine bağlı olmaksızın yapan kişidirsmmm


    Muhasebe mesleği kaça ayrılır?

    Muhasebe mesleği üçe ayrılır. Birincisi, Serbest Muhasebeci (SM), ikincisi Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM), üçüncüsü de Yeminli Mali Müşavir (YMM)'dir.

    Nasıl Sm ve Smmm olunur?

    Ticaret lisesi mezunları ve 2 yıllık yüksekokul mezunları 4-6 yıl staj yaparak SM olurlar. 4 yıllık fakülte mezunları 2 yıl staj yaparak SMMM olurlar. 10 yıl SMMM yapan kişi de YMM olur. Hukuk, iktisat, maliye, işletme, muhasebe, bankacılık, kamu yönetimi ve siyasal bilimler dallarında eğitim veren fakülte ve yüksekokullardan veya denkliği Yükseköğretim Kurumunca tasdik edilmiş yabancı yükseköğretim kurumlarından en az lisans seviyesinde mezun olmak. Staj amacıyla serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir yanında iki yıl çalışmış olmak ve staja başlama sınavını başarmak. Serbest muhasebeci mali müşavirlik yeterlilik sınavını kazanmış olmak gereklidir.

    Smmm'lerin ne iş yaparlar?

    1- Kişi veya kuruluşların yükümlü oldukları vergi beyannamelerini düzenler,
    2- Şirketlerin ortaklık ve tasfiye işlemlerini yerine getirir,
    3- Vergi İdare Mahkemeleri ve adli yargıda, sermaye artırımı ve bankalara sunulan bilançoların incelenmesi vb. konularda bilirkişilik yapar,
    4- Serbest iş yapan kişilerin, resmi ve özel kurumların gelirlerini ve giderlerini, çeşitli adlardaki (işletme defteri, serbest meslek kazanç defteri vb.) defterlere kaydeder,
    5- Kişi ve kuruluşlar adına vergi daireleri ile uzlaşma işlemlerini gerçekleştirir, özel kurumların Sosyal Sigortalar Kurumu ile ilişkilerini düzenler,
    6- Kamu kurumları ile teşebbüs ve işletme sahipleri arasında hakemlik yapar,
    7- Vergi, fon, gecikme faizi ve cezalar hakkındaki uyuşmazlık işlerini çözümler,
    8- Fizibilite raporları hazırlar,
    9- Belgelere dayanarak inceleme ve denetim yaparlar.

    Smmm mesleğinin gerektirdiği özellikler nelerdir?


    1- Sayılarla akıl yürütebilme yeteneğine,
    2- Ayrıntılara dikkat edebilme gücüne,
    3- Büro işlerinde çalışmaktan ve verilerle (sayılarla) uğraşmaktan hoşlanan,
    4- Düzenli, sorumlu, sabırlı ve dikkatli kişiler olmalıdırlar.

    Mali Müşavirlik staja başlama sınavı nedir?

    Staja başlayan aday, bu stajın geçerlilik kazanabilmesi için staja başlama sınavını geçmesi gerekir. Staj süresi kesintisiz olmak üzere 3 yıldır.
    Mali Müşavirlik yeterlilik sınavı nedir?
    Mali Müşavirlik yeterlilik sınavı yılda 3 kez olmak üzere klasik tarzda yapılır. 2 yıl stajını bitiren SMMM adayı, 7 tane dersten yazılı sınava girer. Stajyer, stajın bitimindeki ilk sınava girmek zorundadır. Toplam sınav hakkı 5’tir. Not ortalamasının 7 ders için 60 olması gerekir.
     
    Son düzenleme: 23 Haziran 2016
    buğra bunu beğendi.
  2. buğra

    buğra Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    19
    Ödül Puanları:
    8
    güzel konu bazen diyorum bırak kpss sevdasını muhasebeci ol ama bununda stajı sınavı bitmez yaş kemale erdi zaten :rolleyes:
     
    umutvar bunu beğendi.
  3. Mustor

    Mustor SMMM/PTT Yetkili Kişi Bölüm Yöneticisi

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    3.921
    Beğeniler:
    2.462
    Ödül Puanları:
    588
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Sakarya Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    aynen ya :D 3 yıl staj olayı çok saçma bu zamanda insanlar zaten 25 yaşında ünv bitiriyor 3 yıl para kazanmadan boşa kürek çekecek
     
  4. zinarzinar

    zinarzinar Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    bu konuda çok deneyimliyim sorularınızı cevaplayabilirim
     
  5. zinarzinar

    zinarzinar Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    yüksek lisans 1 yıl düşürür stajdan odanın açtığı kurslara katılarak 6 aya kadar staj düşürebilirsiniz
     
    Mustor bunu beğendi.
  6. buğra

    buğra Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    19
    Ödül Puanları:
    8

    eskiden lise mezunları oluyormuş biz yanlış zamanda doğmuşuz bu kesin :(
     
  7. Mustor

    Mustor SMMM/PTT Yetkili Kişi Bölüm Yöneticisi

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    3.921
    Beğeniler:
    2.462
    Ödül Puanları:
    588
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Sakarya Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    bak bunu bilmiyordum sağol hocam güzel bilgi oldu bu
     
  8. buğra

    buğra Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    19
    Ödül Puanları:
    8

    tüm sınavları takılmadan geçen birisi en az kaç yıl içinde bitirir bu işi?
     
  9. zinarzinar

    zinarzinar Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    tüm sınavlara takılmadan derken derken hocam staj sınavını hemen kazandın diyelim yl de yapmışsın mesela 2 yılda alırsın bu belgeyi
    AÖFlüler çok bu meslekte ciddi rakipler
     
    buğra bunu beğendi.
  10. zinarzinar

    zinarzinar Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    23 Kasım 2013
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    sınav arkadaşlar 120 sorudan oluşuyor 100 alan sorusu 20 soru türkçe matematik ve tarih
    ağırlıklı kısım alandır ama sorular çok basit kpss a gibi değil
    muhasebe temeli iyi olan öğrenci başarılı olur
    60 puan alan başarılı sayılır
    yanlış doğruyu götürmez
    60 puan almak için 70 75 arası net çıkarmak yeterli zaten son 3 dönem bu şekilde gidiyor
     
  11. issizgucsuz

    issizgucsuz Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Bu konuda daha detaylı bi bilgi verirmisin zinar?en bastan yani.napmam nereye basvurmam gerek..bu is için ne kadar bi bütçe gerekir.ve staj sureci nasi geçiyor.bu donemde hic mi maaş alinmiyo misal?
     
  12. umutvar

    umutvar İyi Bilinen Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2014
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    70
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Erkek
    Eğitim:
    Lisans
    Bölüm:
    İşletme
    Aynen ben de öyle düşünüyorum yaş 27ye geldi muhasebe bürosuna girip çırak olarak çalışmak zoruma gider keşke 20-22 gibi yaşlarda olsam da muhasebe bürosuna girsem diyorum.
    mustor metinde staj süresi 2 yıl olarak gözüküyor bildiğin gibi 3 yıla çıktı bir de SMlik kalktı SMMM oldu konuyu güncelleyebilirsen iyi olur, bilmeyen arkadaşlar yanlış bilgi edinmesin.
     
  13. baltayasapolanadam

    baltayasapolanadam VİP Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2014
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    421
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Samsun
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    İstanbul Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    SM'lik mi kaldı dostum zamanında ticaret lisesi mezunları bile sm oldu sonra işte sınavlar falan filan smmm yapıldı hepsi şimdi biz 4 yıl üni.oku üstüne staj sınavlarına gir kazanabilirsen kazan sonra 3 yıl staj sonra yine staj bitirme sınavı falan derken smmm olmak artık mucize oldu ama ileride smmm sayısı çok azalıcak ve bu belge ciddi anlamda çok işe yarayacak bunu bizzat smmm odası başkanıyla görüştüğümde duymuştum hatta adamın oğlu bile belgeyi alamamış o kadar kazık ki sınavlar hee adam o zamanlar henüz smmm odası başkanı olmamıştı belki oğlu şimdi belgeyi almıştır :) ama özetle meşakkatli bir iş
     
  14. luis1907

    luis1907 VİP Üye Kadrolu Üye

    Kayıt:
    19 Kasım 2012
    Mesajlar:
    3.676
    Beğeniler:
    981
    Ödül Puanları:
    438
    Cinsiyet:
    Erkek
    Bölüm:
    İktisat
    Inandirici değil söyle dikleri ortalık muhasebeci kaynıyor bir baltaya sap olmayanlar en kötü muhasebe ci olurum diyorlar.muhasebeciler üstüne alınmasın ama durum bu yani son sıralarda bu secenek herkes için

     
  15. baltayasapolanadam

    baltayasapolanadam VİP Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2014
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    421
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    Samsun
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    İstanbul Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    şuan için öyle dostum ama artık öyle herkes okuldan çıktığı gibi alamıyor belgeyi dediğin gibi bugün için en son tercih ama ilerisi için bence öyle değil en azından belgenizi alın zaten muhasebeci olun diyen yok :) hem belgenizi kiralarsınız falan bir işe yarar zaten muhasebecilik çevre işi esnaflık gibi bir şey
     
    forum hesabım ve ozncan bunu beğendi.
  16. Kafkaslı

    Kafkaslı Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    31 Ekim 2012
    Mesajlar:
    6.721
    Beğeniler:
    3.189
    Ödül Puanları:
    938
    Cinsiyet:
    Kadın
    evet şuanda söylenen inandırıcı değil ortalık muhasebeci kaynıyor diye düşünebilirsin ama benim bir dönem iş aramak için dolaştığım genç muhasebecilerin şikayeti " eski muhasebeciler yüzünden piyasada iş bulamıyoruz, piyasada çok rekabet var" şeklindeydi. Ama o eski dediği kişiler 3-5 seneye emekli olduğunda ve piyasada stajını tamamlayıp sertifikasını alan kişi sayısı azaldığında yenilere talep artacak. İMD sertifikası gibi sınavı geçene verilen bir sertifika değil sonuçta. Hem maliyetli hem zahmetli.
     
  17. luis1907

    luis1907 VİP Üye Kadrolu Üye

    Kayıt:
    19 Kasım 2012
    Mesajlar:
    3.676
    Beğeniler:
    981
    Ödül Puanları:
    438
    Cinsiyet:
    Erkek
    Bölüm:
    İktisat
    Onlar gider yenileri gelir Kafkasli bu dakikadan sonra dahada zor önceden 11_12 bin kadro alan biz şimdi 3 bin hadi Gümrükler 6 bin kadro alıyoruz. Isler eskisi gibi değil artik
     
  18. Kafkaslı

    Kafkaslı Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    31 Ekim 2012
    Mesajlar:
    6.721
    Beğeniler:
    3.189
    Ödül Puanları:
    938
    Cinsiyet:
    Kadın
    onlar gider yenileri gelir ama sınavı geçmek zor denildiği için her önüne gelenin sertifika alamayacağını söylemeye çalışmıştım. İMD sertifikası gibi parayı veren herkesin sertifikayı alamadığı bir süreç sonuçta.
     
  19. luis1907

    luis1907 VİP Üye Kadrolu Üye

    Kayıt:
    19 Kasım 2012
    Mesajlar:
    3.676
    Beğeniler:
    981
    Ödül Puanları:
    438
    Cinsiyet:
    Erkek
    Bölüm:
    İktisat
    Öyle diyorsun haklı yonlerin var ama zor olsa bu kadar kişi peşinden koşmak bir a grubu değil bi banka sınavıda degil arkadaş belirtmiş zaten
     
  20. Mustor

    Mustor SMMM/PTT Yetkili Kişi Bölüm Yöneticisi

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    3.921
    Beğeniler:
    2.462
    Ödül Puanları:
    588
    Cinsiyet:
    Erkek
    Şehir:
    İstanbul
    Eğitim:
    Lisans
    Üni:
    Sakarya Ünv.
    Bölüm:
    İşletme
    smmm ye hazırlanan bir şirkette muhasebeye departmanında çalışan biri olarak bence uzak olduğunuz konularda olumsuz yorum yapmayın arkadaşlar... muhasebe ve smmm bu ülkede her zaman iş yapan meslekler derin mevzuat bilgisi gerektiren öle masa başında otur fiş gir işi değil gayet yorum gerektiren mevzuat bilgisi gerektiren ve iyi paralar kazandıran bir meslek ben bu işe başladığımdan beri boş yere kpss ye hazırlandığımı düşündüm zira 3 yıl sonra müfettiş maaşını alıyorsun zaten...

    Bu mesleği seçmek isteyen arkadaşlara tavsiye ederim...
     

Sayfayı Paylaş